I've just arrived at Tashkent which is the capital of Uzbekistan.
我剛到達烏茲別克的首都塔什干

What do you imagine Uzbekistan is like, Lisa?
妳想像中的烏茲別克是什麼樣子呢?
All I know is that Uzbekistan became independent when the Soviet Union collapsed.
我只知道蘇聯瓦解後,烏茲別克變成一個獨立的國家。
It borders Afghanistan.
它的領土與阿富汗接壤。
Actually Uzbekistanis abundant with melons, strawberries, grapes and etc.
事實上烏茲別克種植了大量的瓜類、草莓、葡萄等作物。
I just thought it was a desert country because the Silk Road passed through Uzbekistan,
因為絲路有經過烏茲別克,所以我本來還以為它會是個沙漠國度,
but agriculture has actually flourished.
但其實這裡農業十分發達。

I've just arrived here, but I have to leave for Samarkand.
我才剛到這裡,但我必須出發前往撒馬爾罕
I'm going to arrive at Samarkand tomorrow morning.
我將會在明天早上到達撒馬爾罕

かもめ



我認真覺得以後我的英文跟地理都會進步

arrow
arrow
    全站熱搜

    Hollysis / 海鷗 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()